ING_SvLoil_persfoto2ING ondersteunt amateurvoetbal en geeft Sv Loil extra impuls

Amsterdam, 26 augustus 2014 –

ING is hoofdsponsor geworden van voetbalvereniging Sv Loil en heeft zich per 1 september 2014 voor 3 jaar aan de club verbonden. In maart 2014 startte ING met één van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal om het amateurvoetbal in Nederland naar een hoger plan te tillen. Clubs uit heel Nederland maakten met een onderscheidende en originele pitch kans op een intensief sponsorschap van ING. Sv Loil is één van de 122 amateurclubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond is met een intensief hoofdsponsorschap waarmee zij de komende 3 jaar de samenwerking aangaat met ING. Met dit programma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven.

“We zijn enorm trots dat we met onze pitch een hoofdsponsorschap van ING in de wacht hebben gesleept. Met deze impuls kunnen we de komende drie voetbalseizoenen veel initiatieven verwezenlijken. Zo wordt dit seizoen hiermee onder andere een pannaveld medegefinancierd voor de voetballende en schoolgaande jeugd. En worden nieuwe voetbalshirts voor de gehele vereniging aangeschaft.” aldus Johnny Berendsen bestuurslid van Sv Loil.

“ING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de financiële gezondheid van de verenigingen. We willen ook het amateurvoetbal in Nederland helpen Financieel fit te worden. Binnen het sponsorschap helpen we dan ook de vereniging met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en te houden”, aldus Kees van Yren, Rayondirecteur ING MKB.

Bakermat van het Nederlandse voetbal

Voetbal begint bij de amateurvereniging. Amateurverenigingen zijn daarmee de bakermat van het Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, gekoesterd en gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en -vrouwen, bestuursleden en natuurlijk supporters. Ook staan amateurclubs aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd zijn. Daarom zet ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.